Atrox
Registrierter Benutzer
Jetzt schreib ich hier nicht nur um mit euch mein Glück zu teilen, sondern auch um eine Frage an die Ibanez Spezialisten hier zu stellen.
Kann mir jemand etwas zu den verbauten DiMarzio IBZ PU's in den Prestige Modellen sagen? In welche Richtung gehen Sie? Evtl. kann jemand einen Vergliech zu den regulären DiMarzios ziehen?
Vermutlich wurde die Frage schon oft gestellt, aber der Thread hat mittlerweile doch eine enorme Größe, was die Suche erschwert.
das hatten wir wirklich schon häufiger. 5minuten auf der dimarzio homepage wären nicht verkehrt gewesen
DiMarzio®/IBZ pickups
The DiMarzio®/IBZ pickups in the Ibanez RG2120 and RG2570EX are specifically designed and manufactured by DiMarzio® for Ibanez, and they are not available separately. Like all DiMarzio® pickups, they are made in our New York factory. Both neck and bridge pickups are high-output models. The neck pickup is fairly bright-sounding, similar to a Super 2 (DP104). The bridge pickup is a little louder and warmer-sounding, and resembles a cross between the Steve Morse Bridge Model (DP200) and the Super Distortion® (DP100). The R1 single-coil is warmer-sounding than a typical vintage single-coil, and was designed to work well with the neck and bridge humbuckers when they are in split mode. It has a sound similar to that of the HS-2 in split-coil mode.