Der große Musikmessen-Spekulationsthread 2016

  • Ersteller Martman
  • Erstellt am
...genau diese Taktik vermute ich... ;)
--- Beiträge wurden zusammengefasst ---
Kann man natürlich nicht mit Made in China Plastikeimern wie *Brute und Co vergleichen.

Ein Vermona Perfourmer als Vergleich ist nicht aus Plastik, meines Wissens nicht aus China, und kostet fast genausoviel wie ein "aufgewärmter" SEM.

...nur das so ein Perfourmer für seine knapp 1300€ gleich vier Monosynths bietet.


Etwas überspitzt vielleicht: "Son of 4-Voice, in klein..."


http://www.schneidersladen.de/de/vermona-perfourmer-mk-2.html



:hat:
 
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Ein Vermona Perfourmer als Vergleich ist nicht aus Plastik, meines Wissens nicht aus China, und kostet fast genausoviel wie ein "aufgewärmter" SEM.

...nur das so ein Perfourmer für seine knapp 1300€ gleich vier Monosynths bietet.
Der eine ist von einer deutschen Firma, der andere von einer US amerikanischen. Der Dollar/Euro Kurs ist immer noch schlecht, vorher war der SEM MIDI hier auch für 950 Euro zu haben (siehe Amazona Test). So ganz fair ist der Vergleich also nicht. Umgekehrt ist Doepfer in den USA im Vergleich zu US amerikanischen Herstellern durch Einfuhrkosten und Währungswechselgebühren auch teurer.

Preise von beiden in den USA:
Per4mer: $1,850.00 (Standard), $2,075.00 (mit CV/Gate Option)
http://www.analoguehaven.com/vermona/perfourmermkii/
SEM: $999.00 (MIDI), $1,199.00 (Pro = MIDI plus Patchpanel)
http://www.analoguehaven.com/tomoberheim/semmidi/
http://www.analoguehaven.com/tomoberheim/sempro/

Ich würde daher sagen, dass sich Perfourmer und SEM bezüglich Preis/Leistung nicht viel tun. Wer meint, der Perfourmer sei doppelt soviel wert wie ein SEM (Anzahl Oszillatoren und Hüllkurven), trägt den unterschiedlichen Konzepten zuwenig Rechnung (SEM hat z.B. ein Multimode-Filter und zwei Hüllkurven für die Mono-Stimme, während sich die einfacher aufgebauten Perfourmer-Stimmen eher rudimentär miteinander verknüpfen lassen, usw.).
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich würde daher sagen, dass sich Perfourmer und SEM bezüglich Preis/Leistung nicht viel tun.

Ich lass' dich jetzt mal bei deiner Meinung.
Was ich von Amazona halte, habe ich des öfteren schon geschrieben!


;) :hat:
 
Step Sequenzer, Pad und Matrix Launcher in einem coolen Gewand? Sieht geil aus! :)
 
Mich erinnert's irgendwie an das da...






OT: Apple die zweite. Gestern iOS. Heute Logic & Mainstage. Was für ein Update... dafür hätten andere Versionssprung gespielt und ne dreistellige Summe verlangt (*hust*cubase*hust*)
 
Ich lass' dich jetzt mal bei deiner Meinung.
Das ist aber großzügig von Dir. :tongue:

Was ich von Amazona halte, habe ich des öfteren schon geschrieben!
Unabhängig von einer Amazona-Bewertung:
Ich habe Amazona nur als Quelle für den damaligen Preis genannt, nicht dass jemand meint ich würde mir das einfach so ausdenken.

Es ist natürlich klar: Je mehr Stimmen/Features man in ein Gehäuse packt, desto günstiger wird der Preis pro Stimme/Feature. Ein zwei VCO Synth ist nicht doppelt so teuer wie die ein VCO Variante vom selben Hersteller, siehe z.B. Korg MS-10 vs. MS-20, der MS-20 war rein von den Features her fast ein doppelter MS-10, hat aber nur 50% mehr gekostet. War der MS-10 dann überteuert?
Waren bei der monophonen Yamaha CS-Serie die kleineren Modelle überteuert?

Es geht sogar bei haargenau selben Modell, wenn erweiterbar: 1 Stimme kostet beim zweistimmigen CODE mehr als als beim vierstimmigen CODE, die mehr kosten als beim vollausgebauten achtstimmigen CODE. Nur das man da die Erweiterungen eben nachkaufen kann, aber darum geht es ja nicht, sondern die Feature/Preis Ratio.

Wenn man nach der geht, dürfte sich niemand überhaupt einen Monophonen holen, weil die grundsätzlich und prinzipiell bei der Preis/Leistung gegen Polyphone verlieren. Und zufällig ist der Perfourmer ja auch ein etwas spezieller Polyphoner.
 
Was zum Teufel ist das???



NAMM2016: ARQ - A New Electronic Instrument From Zoom


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Combined drum machine, sequencer, synthesizer, looper, and MIDI controller for electronic music production and performance.

Zoom says that music is a voyage of discovery - One that now goes much further with the creation of the ZOOM ARQ Aero RhythmTrak. They say that ARQ brings a completely new, revolutionary experience to not only music producers, but performers as well.

A spokesperson told us, "ARQ is a drum machine, sequencer, synthesizer, looper, and MIDI controller with a built-in accelerometer. Even more, ARQ is freedom. The ARQ allows music producers to create drum patterns, sequences, synth sounds, loops, launch clips, and control MIDI, while performers can detach ARQ's wireless Bluetooth Ring Controller to get out of the booth and in front of the audience."
Micah Eberman, Vice President of Brand Experience at Zoom North America, told us, "Zoom has a long history of working outside of convention to bring new technology with never-before-seen features that inspires and empowers creators--and the ARQ is no exceptionIt opens up a world of new production options while also empowering artists to reinvent their performance."


The ARQ consists of two powerful components--the Base Station (AR-96) and the detachable Ring Controller (AR-96c).

The Base Station
The ARQ Base Station houses 468 drum/instrument sounds ("one-shot" sampled waveform sounds), 70 types of synthesizer sounds, and dozens of digital effects. Dual 1/4" line-level audio inputs enable phrase recording and looping. There are also stereo 1/4" line-level outputs, as well as a dedicated 1/4" headphone jack with its own volume control. A USB port allows connection to your computer, and an SD card slot lets you save patterns and loops, import prerecorded audio, and update firmware.

The Ring Controller

The detachable Ring Controller communicates with the Base Station, as well as DAWs, via wireless Bluetooth. It offers 96 velocity- and pressure-sensitive pads for clip launching and playing drum sounds, instrument sounds, and sequences. Phrases and sounds can be played chromatically, or you can choose from dozens of preset scales in any key. Its unique Grip Detection automatically prevents accidental triggering of the pads under your hand. There are dedicated buttons at the top and bottom of the Ring for REC/PLAY/STOP, as well as Filter/Delay/Reverb/MASTER FX on/off. An onboard 3-axis accelerometer generates MIDI control messages to alter sounds and effects in real time. Its internal Lithium-Ion battery automatically charges when the Ring is placed on the Base Station.

The Only Drum Machine for Performers
Not only does ARQ allow you to create incredible drum parts and patterns, you can also use the Ring Controller as a live instrument. Play it while mounted to the Base Station, or remove it to take your performance to the front of the stage. ARQ comes with a multitude of editable PCM drum and instrument sounds organized into 50 genre-specific kits, and you can also develop 50 kits of your own, complete with effects. Once you perform with ARQ, you'll never use another drum machine again.

It's a Circular Sequencer--No Computer Necessary
Traditional devices take a linear approach to sequencing, but ARQ is anything but traditional. For the first time, you can visualize your music as a true loop, up to 5 parts at a time.

Individual patterns or complete songs can be constructed one step at a time or by recording a real-time performance, with an onboard mixer for setting volumes, muting, and soloing. Instruments can be assigned to single or multiple pads and up to 3 parts can be created at a time. Up to 33 parts can be played back simultaneously, and the timbre or note of each part can be changed with the touch of a button. 400 patterns can be combined in any order to form a complete song, then flattened into an audio loop that can be played back from a single pad--all without the use of a computer.

It's a Comprehensive Synthesizer

ARQ's powerful sound engine offers 70 preset "one-shot" sounds--sampled waveforms that can be pitch-shifted as they are played over multiple pads--as well as an onboard synthesizer that allows you to build completely original timbres. Choose from 531 different oscillator types for sonic variety, then add digital effects such as filtering, delay, and reverb, along with sound-shaping controls like envelope generators and stepped or smooth modulation.

It's a Loop(er)
ARQ allows you to create completely original loops from onboard sounds or patterns, or by capturing external audio. Set start and end points, change the pitch if desired, choose between forward or reverse playback, then assign each loop to a different controller pad. Up to 32 loops can be played simultaneously and synchronized to the same tempo. ARQ makes creating loops a lot more fun.

It's a Wireless MIDI Controller
Use the Ring for wireless control of all your MIDI instruments and devices connected to your computer--samplers, synths, and drum machines, as well as MIDI-enabled effects processors. Its 96 pads are velocity-sensitive and can also send aftertouch (MIDI messages generated based on the pressure applied to the pads once they are being held down).

Accelerate your Performance
The Ring's onboard 3-axis accelerometer can be used to change sounds and effects in real time. Wave and tilt it to alter onboard effects parameters and to generate MIDI control messages. You can even link it to your digital mixing console and use the accelerometer to fly sounds around the room. ARQ utilizes wireless Bluetooth LE for low power consumption, giving you lots of performance time between battery charges.


Break Out. Break Free. Break Away
.
Take your performance to places you've never been before. Express yourself and get closer to your audience. Open up a world of new options for music production. Create in ways that were simply not possible until now.

The Zoom ARQ--see how instrumental an instrument can be.


Features At A Glance
  • Drum machine, sequencer, synthesizer, looper, clip launcher, and MIDI controller in one device
  • Includes 468 drum/instrument sounds ("one-shot" sampled waveform sounds), 70 types of synthesizer sounds, and dozens of digital effects
  • Ring Controller can be used wirelessly as a handheld aerial instrument and to launch audio clips from DAW software
  • 96 velocity- and pressure-sensitive pads and 160 programmable color LEDs
  • Grip Detection to automatically prevent accidental note triggering
  • 3-axis accelerometer for altering effects parameters and sending MIDI control messages
  • Dedicated buttons for sequence REC/PLAY/STOP and for effects on/off
  • Use up to 5 effects simultaneously, applied to overall drum kit or individual drum sounds
  • Split mode allows one instrument to be assigned to multiple pads for ease of input
  • Onboard mixer for setting volumes and muting/soloing parts
  • Flexible precount, quantize, swing, and beat settings
  • Audible and/or visual click
  • Dual 1/4" inputs for phrase recording and loop creation
  • Audio capture from patterns and songs, from SD card, or from incoming audio signal
  • Create up to 99 mono or stereo loops, play up to 32 simultaneously
  • Loop start and end points can be set on the fly or adjusted manually
  • Loop tempo synchronization, pitch change, and reverse playback functions
  • Programmable synthesizer engine
  • 531 oscillator types and 16-voice polyphony
  • Sound-shaping controls include effects, envelope generators, and stepped and smooth modulation
  • Play sounds chromatically, or choose from dozens of preset scales in any key
  • Adjustable pad velocity and pressure sensitivity
  • Dedicated tap tempo button for synchronization
  • Selectable LED light-show animations
  • Dual 1/4" line outputs and separate 1/4" headphone output with dedicated volume control
  • USB port and SD card slot
  • Bluetooth LE for low power consumption and extended usage times










Interessantes "Ding". ;)
 
Hey, das ist wirklich interessant! Gerade für Sessions könnte das wirklich witzig sein. :)
 
Das kam unerwartet... :er_what:


Akai Pro Debuts Wireless, Streaming BT-500 Turntable at 2016 NAMM Show





Akai_Pro_BT500-turntable.jpg


Akai Professional debuted its new BT-500 audiophile belt- drive turntable today at the 2016 NAMM Show.

Company officials say the turntable is their response “to the rapidly growing demand for high-performance turntables in the resurgent vinyl market.” They tout the BT-500 as a good match for the record enthusiast who wants “a unit with no-compromise audiophile performance and luxurious, elegant styling.”

The BT-500 offers a combination of modern digital technology and convenience features: The BT-500 is a wireless streaming turntable, so it can send the turntable’s signal to any Bluetooth speaker (not included). The turntable has a built-in, switchable phono pre-amp, so it can be used either with a traditional stereo or connected directly to powered speakers. The BT-500 also has the capability to convert analog records into digital files with its included on-board software and USB port for quick connection to any computer.

As a turntable, the BT-500 has a quiet belt-drive system with a mechanically-isolated motor that eliminates any residual motor noise and vibration, a heavy die-cast aluminum platter that ensures an exemplary signal-to-noise ratio, a drive system with “vanishingly low wow and flutter,” and a low-mass straight tonearm with precision damped cueing. The unique leveling bubble with adjustable feet ensures a perfectly level installation for optimum sound. A high-quality pre- mounted magnetic cartridge completes the package.

BT-500 Turntable Features:
  • Isolated DC motor and belt-drive system ensures silent operation
  • Die-cast anti-resonance aluminum platter with heavy non-slip rubber mat
  • Low-mass tonearm with precision damped cueing
  • Built-in switchable phono pre-amp for use with powered speakers
  • Streams music wirelessly to any Bluetooth speaker (speaker not inc’l)
  • Converts vinyl records into digital files via USB connection to computer
  • Selectable sampling rate: 44.1kHz or 48kHz
  • 1/8” headphone jack; gold-plated RCA jacks for optimum signal transfer
  • Unique leveling bubble and adjustable feet keeps unit perfectly level
  • Heavy MDF base minimizes vibration to eliminate acoustic feedback
  • Includes dual moving magnet cartridge and removable headshell
  • 2-speeds: 33 1/3 and 45 RPM
  • Includes 45 RPM adapter, USB cable, audio cable and AC adapter
  • Luxurious walnut finish with brushed aluminum controls
Pricing and Availability. Akai Professional’s BT-500 turntable will have a U.S. retail of $399.99, and will be available beginning Q2 2016. More information available at the Akai Pro website.
 
...die Farbgebung passt, für Kindergeburtstag! :cool:
 
Irgendwie kann ich alles, was mit inMusic zu tun hat, inzwischen nicht mehr ernst nehmen … Ich hoffe nur, dass die MUSIC Group nicht auch derart abdriftet.
--- Beiträge wurden zusammengefasst ---
Da ist er nun, der OB-6: http://www.davesmithinstruments.com/product/ob-6

Grüsse,
synthos
 
Cool, Dave Smith zeigt's mal wieder allen, die gedacht haben er müsse sich jetzt wegen des Korg Minilogue warm anziehen!
 
Naja, daran ändert jetzt ein 3k Polysynth nicht wirklich was, oder?
 
Naja, daran ändert jetzt ein 3k Polysynth nicht wirklich was, oder?

Er lässt sich halt nicht auf den Preiskampf ein, sondern macht Instrumente, die bei den Leuten Gelüste erwecken. Anscheinend können es sich genug Leute leisten, nach seinen Aussagen sind die Verkäufe des P6 sehr gut.
 
Gut, er hats ja auch nicht gewusst bis vor ein paar Tagen. ;) Aber ja, Dave ist kompromisslos und dabei hat er auch das Know How und die Möglichkeiten das dann durchzuziehen und zu produzieren. Oberheim quält sich ja eher mit einem 2/4 voice. Insofern ist das einfach nur schön, so wie das Design des Dings. :)
 

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