[Sep'17] Marke Gibson vor dem Aus? - [Okt'18] Gibson gerettet - Was kommt?

Gerade Online ist Journalismus heutzutage doch 90% Copy-Paste...

Ich würde sogar noch höher ansetzen :-(
Eigentlich kann man gleich auf die Reuters oder dpa Seite gehen , dann ist man an der Quelle.
Damit meine cht nicht, dass dort dann auch gut recherchiert wurde. Im Zweifel eher nicht.

Schlimmer als das Cody and Paste ist aber, dass alles im gleichen Geist oder Tenor geschrieben ist.

Ab
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Naja "Blöd auch der Fehler in der Rechnung das Gibson eben nicht wirklich keine Einsteiger Marke ist......

Nailed !
Kommt eben meist Grütze raus, wenn Entscheidungen getroffen werdn von Leuten, die nicht im Thema sind.

Aber es gibt ja nicht umsonst Studien die belegen, dass fast nie die fähigsten Leute in Leitungspositionen sind, sondern die, die am besten vernetzt sind. Sie verbringen auch einen Großteil der Arbeitszeit damit zu networken.
Es ist mir ein Rätsel warum das immer und immer wieder funktioniert, obwohl Unternehmen Abermilliarden verloren gehen, weil oftmals nur Laberbacken und Selbstvermarkter Leute führen sollen. Und selbst das klappt oft nicht.
 
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Aber es gibt ja nicht umsonst Studien die belegen, dass fast nie die fähigsten Leute in Leitungspositionen sind, sondern die, die am besten vernetzt sind.
Naja, bei Gibson kann man aber nicht davon sprechen - Henry hat das Unternehmen vor 30 Jahren schliesslich gekauft.
 
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Naja, bei Gibson kann man aber nicht davon sprechen - Henry hat das Unternehmen vor 30 Jahren schliesslich gekauft.
Vielleicht habe ich ihm Unrecht getan, aber kaufen / besitzen heißt nicht zwangsläufig Ahnung davon haben. Der Besitzer des Unternehmens für das ich arbeite hat auch generell keine Ahnung von unserem Geschäft, ist auch nur eines von vielen Unternehmen im Besitz. Die Geschäfte werden zwar von jemand geführt, der zumindest mal in einer artverwandten Branche tätig war, aber die großen Entscheidungen wie Zukäufe, Verkäufe, Investitionen etc, werden nicht von der GF getroffen / entschieden.

Edit: ich habe auch nicht nur den Besitzer von G gemeint. Das Nutzen eines Tuningsystems wird ja vermutlich auch ein paar Ebenen darunter entschieden.

Was ich vorher schrieb ( erschreckend wenig Kompetenz auf Leitungspositionen, stattdessen mehr Networking, Selbstvermarktung und blabla ) bezog sich aich auf alle Führungspoitionen von Unternehmen und nicht nur GF / CEO. Gerade Mittel- oder Sandwich Manager sind groß darin sich kompetenzlos nach oben zu labern. Networking heißt zudem auch, am besten an bestimmten Stellen keine Ecken oder gar eine abweichende Meinung zu haben. Opportunismus ist angesagt und es scheint zu wirken, wie belegbare Studienn zeigen.

Wenn also in Unternehmen sehr viele Stellen von Leuten besetzt sind, die keine Ahnung, aber davon viel haben, braucht man sich nicht wundern. Im besten Falle geht es den Unternehmen nicht so gut wie es möglich wäre, im schlimmsten Fall ....
 
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Ich muss ehrlich zugeben, ich kenne die Vorgeschichte von Henry nicht. Und seien wir mal fair, er hat Gibson lange mehr oder weniger erfolgreich geführt. Was für ihn spricht ist ja eindeutig, dass er sich so lange gehalten hat und auch jetzt offenbar noch kämpft.
 
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Keine Ahnung zu haben, ist eigentlich schon schlimm genug, aber noch nicht gänzlich tragisch, wenn man (noch) Leute im Unternehmen hat, die sich auskennen.
Des Henrys Problem war/ist aber, diese Leute nicht aussprechen zu lassen und statt dessen nur Menschen um sich zu scharren, die sagen, was er hören möchte.
Der Fisch stinkt immer vom Kopf!
 
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Umgekehrt, Gibson hat in Tenesee geklagt, Tronical in Deutschland...
 
Ich muss ehrlich zugeben, ich kenne die Vorgeschichte von Henry nicht. Und seien wir mal fair, er hat Gibson lange mehr oder weniger erfolgreich geführt. Was für ihn spricht ist ja eindeutig, dass er sich so lange gehalten hat und auch jetzt offenbar noch kämpft.

deswegen habe ich meine Aussage ja auch relativiert. Ich will dem Guten da nichts unterstellen und wie geschrieben, es gibt ja selten nur eine Führungsposition in Unternehmen.

Man weiß ja auch nicht, was ihm vielleicht irgendwelche Pfeifen von KPMG & Consulting Konsorten geraten oder eingeredet haben.
Die Idee, Branchenfremde Unternehmen zuzukaufen muss ja auch nicht von ihm kommen, ggf. werden solche "Konzepte" auch von Beratern forciert oder initiiert.
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Keine Ahnung zu haben, ist eigentlich schon schlimm genug, aber noch nicht gänzlich tragisch, wenn man (noch) Leute im Unternehmen hat, die sich auskennen.
Des Henrys Problem war/ist aber, diese Leute nicht aussprechen zu lassen und statt dessen nur Menschen um sich zu scharren, die sagen, was er hören möchte.
Der Fisch stinkt immer vom Kopf!

Man kann auch nicht alles wissen, und ein GF hat andere Aufgaben als ein Sachbearbeiter oder Abteilungsleiter. Nachhaltige Führung und Motivation von Arbeitnehmern ist auch eine Gabe, die wichtig sein kann. Schlimm wird es nur dann wenn, wie du schreibst, keine anderen Meinungen eingeholt werden, kein Diskurs betrieben wird und der Irrglaube herrscht, dass man selbst immer alles am besten kann.

Am Ende muss immer eine Entscheidung getroffen werden, i.d.R von einer Person oder einem Gremium, die müssen ja dann auch die Verantwortung übernehmen.
Was ich schlimm finde, dass in Unternehmen

a) genau diese meist ( auf Sachebene) inkompetenten Networker und Laberbacken entweder an Hybris leiden und denken, dass nur ihre Ideen und Konzepte zur Lösung führen und gar nicht erst andere Meinungen einholen, weil sie

b) Angst davor haben, dass

c) jemand bemerkt, dass sie keine Ahnung haben ( was sowieso schon alle wissen ) oder

d) ihre ( nicht vorhandene ) Autorität dadurch untergraben wird und ihnen das Nachfragen als Schwäche ausgelegt wird.

Wenn man diese Führungsstruktur (leider) als Blaupause in sehr vielen Unternehmen hernimmt, so wird davon auch einiges auf Gibson zutreffen.
Ausnahmen bilden dort meist eher inhabergeführte Unternehmen - denn da hat der Inhaber häufig alles von Null aufgebaut. Ausnahme: Wir reden von den Erben des urspr. Inhabers. Die müssen auch nicht zwangsläufig die Firmenkultur intus haben, wobei aber auch viele schon früh dort im Unternehmen einsteigen.

Je größer der Laden, desto schwieriger wird es. Gibt es bei Gibson Mitarbeiterumfragen ? Denn wenn die Führung mal nicht weiter weiß ... an der Basis kann man auch mal fragen ;-)
 
Am Montag soll es eine 'Offizielle Pressemitteilung' geben

ein ehemaliger 'Insider' zitiert es so....

'An Era has ended'
 
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...in Hamburg sagt man tschüss... und nicht auf Wiedersehen
 
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Das könnte die 'Neuigkeit' sein....

edit:
wohl eher nicht, da es schon vom 19.4. stammt

https://www.channelnews.com.au/excl...lk-with-philips-after-gibson-brands-collapse/



Looks like this will be the case for everywhere except Japan....

EXCLUSIVE: TCL Cut Onkyo, Pioneer Deal In Talk With Philips After Gibson Brands Collapse | channelnews

Chinese technology Company TCL is set to take over the Pioneer and Onkyo brands currently under the management of US Company Gibson brands, they are also in talks with Philips over their audio range according to sources.

The move is set to be a major blow for Gibson Brands who are facing a grim future with debt as high as A$707 million due within months.

According to sources in Shenzhen, TCL will take over management of these brands internationally apart from Japan.

TCL who also own the Alcatel and Blackberry smartphone brands is one of the fastest growing TV Brands in the USA where arch rival Hisense has been forced to buy the rights to the Toshiba name to sell TV’s after consumers rejected the poor quality of the Hisense branded TV’s.

In Australia the move by TCL to take over sales of the Pioneer, Onkyo and Philips audio brands could be a major blow to Powermove who currently distribute all these brands.

Insiders are calling for the dumping of Gibson Brands CEO Henry Juszkiewicz whose attempt to turn the musical instruments Company into a lifestyle consumer electronics Company has failed “spectacularly” according to insiders.

“My dream was to be the Nike of music lifestyle, it hasn’t worked out.” Juszkiewicz said in an interview recently.

He added “At this point, I have to cut back on that ambition, frankly.”

Juszkiewicz initially cut a deal with Japanese company Onkyo, and in 2014 he added Philips’ audio and home entertainment business, WOOX Innovations, for $US135 million.

According to sources TCL have indicated that they will invest in the manufacture of the two Japanese and one European brands in a move that could deliver significant benefits to Pioneer, Onkyo and Philips.
 
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upps, Knaller... das wäre ja ein Ding, wenn der Chines‘ quasi den kmpl. Unterhaltungselektronic-Krempel rauskauft und Gibson wieder als Guitar-Only Instrumentenbauer übrigbliebe um in Zukunft weiterhin G-Träume zu bauen, den Customshop wieder aufleben zu lassen um das Gitarristenherz mit attraktiven Preisen, unschlagbar schönen Modellen und feinster und verlässlicher Qualtität zu beglücken !
 
Was zahlen sie? Bringt das wenigstens etwas Cash für Gibson?
 
Letzte Chance noch zu Wetten :D
 
https://www.abendblatt.de/kultur-li...unsexy-Das-Ende-der-elektrischen-Gitarre.html

Die deutsche Presse zelebriert gleich das totale Ende der E-Gitarre nachdem man das Desaster bei Gibson jetzt auch wahrnimmt...nur noch alte Säcke, Punks und Metalheads und...pfui Frei.wild :D. Na gut, ich bin ein alter Sack und dass Kinder ihre Zeit zwischen Computer und Gitarre teilen müssen, ist auch kein Geheimnis. Aber die Akustikwelle wird auch wieder viele zur E-Gitarre bringen. Rock'n Roll stirbt wieder mal....
 
Die deutsche Presse zelebriert gleich das totale Ende der E-Gitarre nachdem man das Desaster bei Gibson jetzt auch wahrnimmt...nur noch alte Säcke, Punks und Metalheads und...pfui Frei.wild :D.
Gute Güte!
Der Käse geistert schon seit 3/4 Jahr durch die Presse. Glaube WP oder NYT waren der Originalartikel, schreibt wieder einmal der Eine vom Anderen ab. :bad:
 
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https://www.prnewswire.com/news-rel...rganize-around-core-businesses-300639935.html

Gibson Brands Reaches Restructuring Support Agreement to Reorganize Around Core Businesses

Iconic Brand to Continue to Manufacture, Supply, and Distribute to its Global Fan Base

Transactions to be Effectuated through Pre-Negotiated Chapter 11 Filings

Company has secured $135 million in Debtor in Possession Financing

NASHVILLE, Tenn., May 1, 2018 /PRNewswire/ -- Gibson Brands Inc. ("Gibson" or "the Company"), today announced it will be re-focusing the Company on the manufacturing of world-class, musical instruments and professional audio products and the continued development of the Company's portfolio of iconic, globally-recognized brands including Gibson and Epiphone, by reorganizing around its core businesses. The Company has reached a "Restructuring Support Agreement" with holders of more than 69.0% in principal amount of its 8.875% Senior Secured Notes due 2018, and its principal shareholders, that clears the pathway for the continued financing and operations of the musical instruments business as well as a change of control in favor of those noteholders.
To implement the agreement, the Company and its U.S. subsidiaries today filed pre-negotiated reorganization cases under Chapter 11 of the U.S. Bankruptcy Code. The filings will allow the Company's Musical Instruments and Professional Audio businesses to continue to design, build, sell, and manufacture legendary Gibson and Epiphone guitars, as well as KRK and Cerwin Vega studio monitors and loud speakers, without interruption. The Restructuring Support Agreement provides funding for the musical instrument and professional audio businesses, supports the Company's key vendors, shippers and suppliers, and provides for the restructuring of the Company's balance sheet. Gibson will emerge from Chapter 11 with working capital financing, materially less debt, and a leaner and stronger musical instruments-focused platform that will allow the Company and all of its employees, vendors, customers and other critical stakeholders to succeed. Henry Juszkiewicz, Chairman and Chief Executive Officer of Gibson Brands, and David Berryman, Gibson's President, will each continue with the Company upon emergence from Chapter 11 to facilitate a smooth transition during this change of control transaction and to support the Company in realizing future value from its core business.
The Company's Gibson Innovations business, which is largely outside of the U.S. and independent of the Musical Instruments business, will be wound down. The wind-down of the Company's GI Business is not expected to impact the Company's reorganization around its core Musical Instruments/Pro Audio business.
"Over the past 12 months, we have made substantial strides through an operational restructuring," said Mr. Juszkiewicz. "We have sold non-core brands, increased earnings, and reduced working capital demands. The decision to re-focus on our core business, Musical Instruments, combined with the significant support from our noteholders, we believe will assure the company's long-term stability and financial health.
"Importantly, this process will be virtually invisible to customers, all of whom can continue to rely on Gibson to provide unparalleled products and customer service."
In conjunction with the restructuring, the Company received commitments for $135 million of debtor-in-possession financing from its existing noteholders. This financing, combined with cash generated from its operations, will provide the Company with the liquidity necessary to maintain its operations in the ordinary course during its reorganization proceedings.
The Company filed a series of motions that, pending Court approval, will allow the Company to operate its business throughout the process in the ordinary course, and to provide support to critical business-partners including vendors, shippers, and suppliers. The first day motions will allow the Company to continue to buy goods, manufacture and distribute its products to its customer base and continue to honor its warranty policies in the ordinary course.
"We are grateful for the continued support from our employees, customers, dealers, partners and suppliers as we move through the restructuring process," said Mr. Juszkiewicz. "The Gibson name is synonymous with quality and today's actions will allow future generations to experience the unrivaled sound, design and craftsmanship that our employees put into each Gibson product."
Additional information is available by calling Gibson's Restructuring Hotline, toll-free in the U.S. at 1-844-240-1258. For calls originating outside the U.S., please dial 1-929-477-8085, Email inquiries can be sent to gibsoninfo@primeclerk.com. Court filings and other documents related to the court proceedings are available on a separate website administered by Gibson's claims agent, Prime Clerk, at https://cases.primeclerk.com/gibson.
Alvarez and Marsal is serving as Gibson's Chief Restructuring Officer; Jefferies LLC is its financial advisor and Goodwin is providing legal counsel.
Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison LLP is providing legal counsel, and PJT Partners is the financial advisor, to the ad hoc group of unaffiliated noteholders that is supporting the Company's restructuring.
Cautionary Statement Regarding Forward-Looking Statements
This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. securities laws. Forward-looking statements may include, but are not limited to, statements relating to our outlook and future financial performance, including the illustrative Adjusted EBITDA range described above. In some cases, you can identify forward-looking statements by terminology such as "believes," "anticipates," "plans," "expects," "intends," "estimates," "projects," "should," "will," "may," "would," "contemplates," "aims," "pro forma" and "might," the negative of such terms or other comparable terminology. Forward-looking statements reflect our current views about future events, are based on estimates and assumptions and are subject to known and unknown risks, uncertainties and contingencies. Many important factors could cause actual results or achievements to differ materially from any future results or achievements expressed in or implied by our forward-looking statements, including the factors listed below. Many of the factors that will determine future events or achievements are beyond our ability to control or predict. The Company's actual results could differ materially from those stated or implied in forward-looking statements due to a number of factors, including but not limited to, risks detailed in the Company's posting, dated April 4. 2018, to its intralinks website that may be accessed by certain persons in accordance with the indenture governing the Company's outstanding debt securities. The forward-looking statements included herein reflect our views and assumptions only as of the date of this press release. You should not place undue reliance on forward-looking statements. We assume no responsibility to update any forward-looking statements and we do not currently intend to provide additional guidance in the future.
ABOUT GIBSON
Gibson Brands, one the fastest-growing companies in the music and sound industries, was founded in 1894 and is headquartered in Nashville, TN. Gibson Brands is a global leader in musical instruments, and consumer and professional audio, and is dedicated to bringing the finest experiences by offering exceptional products with world-recognized brands. Gibson has a portfolio of over 100 well-recognized brand names starting with the number one guitar brand, Gibson. Other brands include: Epiphone, Dobro, Valley Arts, Kramer, Steinberger, Tobias, Slingerland, Maestro, Baldwin, Hamilton, Chickering and Wurlitzer. Audio brands include: KRK Systems, TASCAM, Cerwin-Vega!, Stanton, Integra, TEAC, TASCAM Professional Software, and Esoteric. All Gibson Brands are dedicated to innovation, prestige and improving the quality of life of our customers.
SOURCE Gibson Brands Inc.
 

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