NAMM- und Musikmesse-Spekulationsthread 2015

  • Ersteller Martman
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Um die Spekulation mal ein bisschen anzuheizen…wie wäre es mit einem System-1 ohne miese Tastatur, dafür mit mehr Raum für Presets und Speicherplätze für mehr als einen Plug-Out-Synth gleichzeitig? :D

Die Reon Driftbox würde übrigens vor Kurzem auf bonedo getestet. Hat mir gut gefallen und freut mich auch, dass Roland anscheinend den Vertrieb übernimmt, auch wenn die Einschränkungen (vor allem kein MIDI) ein wenig stören.
Im Internet liegt der Preis für die Geräte bei größtenteils 499$…für etwa das Geld bekäme man zum Vergleich auch eine Bass Station 2, einen Doepfer Dark Energy II, eine Dreadbox Erebus oder einen Vermona Mono Lancet.
Wobei der Preis eventuell noch sinken wird, im Moment wird er ja in relativ kleiner Stückzahl produziert. Wenn Roland da einsteigt, sieht das vielleicht anders aus.
 
Vielleicht hätten wir eine Art Expander für System-1, mit CV-Interface und der Möglichkeit, ebenfalls Plug-Outs zu hosten.

Einen virtuellen Semi-Modularen ...nicht unähnlich dem eingestampften Nord-Modular...


danoh_makingbigeyes_zps0ea2c740.gif
 
Ist natürlich ein Fake. Beim Jupi sieht mans beim Schatten sehr gut. So ein Mini Jupi wär aber schon was. :)
 
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Guten morgen...Stimmt ja, 1. April - Natürlich ein Aprilscherz...;-) Ich dachte jedoch kurz über einen GAS-Anfall nach...
 
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Klassiker! ;)
 
Stimmt ja, 1. April - Natürlich ein Aprilscherz...;-)


...der wurde zwar im Januar schon rumgereicht, aber: anyway! :)


DAS kann ich übrigens auch: :cool:
Enjoy!!!



New App, StaffPad, ‘The Most Natural Way To Write Music On A Digital Device, Ever’


StaffPad is a new pen-friendly music notation application for Windows 8.1 and Surface.
StaffPad features advanced handwriting recognition, and will convert your music into a typeset score. Simply write your music straight on to the screen, using your device’s pen. As you move from bar to bar, StaffPad will convert your handwriting into an ‘engraved’ score. You can draw notes, beams, stems, articulations, accidentals, slurs, ties and more.
The developers describe it as ‘the most natural way to write music on digital device, ever.’

staffpad-screenshot.jpg



What You Score Is What You Hear
StaffPad contains a built-in playback engine, and an entire orchestra which has been recorded and programmed to play back your score. Multiple dynamics layers, multiple recorded articulations, repetition samples and smart playback rules ensure that what you see is what you hear. The entire symphony orchestra is represented, and more instruments are available to purchase from the in-app store.

Key Features:
  • The interface has been designed to reduce clutter, and is context sensitive – showing only the information you want, when you want it.
  • Use your finger to move around the score, and pinch to zoom – with butter-smooth scrolling. When you want to write music, just use the pen. Use your eraser button on the pen to remove both ink strokes and existing notation. You can also draw freehand on the score, using the sketch layer, to quickly brainstorm and leave notes/comments for yourself and others.
  • StaffPad will intelligently layout the score when it’s time to print. You can print the entire score, as well as individual parts for each musician. StaffPad has smart collision avoidance and music layout rules which handle the reflowing of the music to a page-based layout automatically.
  • StaffPad allows you to easily share and export your work. You can export MIDI and MusicXML, should you wish to continue working on your score in other programs. You can also export your score to MP3/WAV format, or quickly email an MP3 of your work in just a couple of taps via the Windows 8.1 share charm. StaffPad also supports import of MusicXML and MIDI files.
  • StaffPad is always saving your score, and keeping track of versions – which you can return to at anytime. By saving your scores to OneDrive, you can ensure that your scores are kept in sync across all your devices. StaffPad also syncs your settings and preferences. You can also organise your scores into ‘collections’, meaning that your scores and projects stay neatly organised, for easy access. You can even pin frequently accessed scores straight to the Start Screen.
  • StaffPad is the first notation application which allows you to easily draw dynamics/music expression data right onto the staff. By toggling the expression layer, you can elegantly draw in additional dynamics detail, which can enhance the realism of playback without compromising the existing dynamics markings on your score.
  • StaffPad intelligently handles transposing instruments, allowing you to write in concert pitch and toggle to transposing when you’re ready, or when printing. You can write music in multiple voices, transpose selections, reverse stem directions, quickly repeat bars and insert text intuitively via the quick input tiles. Quick symbols provide the easiest way to enter trills, tremolos, fermatas, rehearsal marks, pedal markings, hairpins and much more.
Compatibility:
StaffPad has been designed for Surface 3 and Surface Pro.
StaffPad requires a device with a digital pen (also known as an active digitiser) and multitouch capabilities in order to function as designed. If your device does not support pen and touch, the app will not function correctly. Support will not be available to users attempting to run StaffPad on an incompatible device.
Features
  • Music handwriting recognition
  • Designed for pen and touch
  • Realistic score playback
  • Score auto-layout
  • Beautiful, simple UI design
  • Full orchestral instrument library included
  • Print full score and individual parts
  • Sketch layer for freehand comments/markings
  • Expression layer
  • Smart articulation symbols
  • Import MIDI/MusicXML
  • Export to MIDI/MusicXML/MP3/WAV
  • Organise scores into collections
  • Sync scores with OneDriveMultiple voice layers
  • In-app store for more instruments
  • Featured articles and tutorials
  • Transposing score support
  • Easy editing capabilities
  • Quick start templates
StaffPad is available for a limited time for US $49.99 (normally $69.99).



...und natürlich das Video dazu... :rofl: :rofl:







:hat:
 
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Wie geil wäre das denn! Würde ich sofort kaufen um 50€.
 
Schon mal zur Einstimmung...



:hat:
 
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Ich glaube ich muss mir echt noch n Surface besorgen :D
 
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Das sollte mit jedem Win 8.1 Laptop mit Touch und active pen funktionieren

http://www.staffpad.net/#compatiblity
"We designed StaffPad to work perfectly with the Microsoft Surface Pro 3, however any Windows 8.1 device with active pen and touch support should work just fine."
 
Ist das jetzt real oder auch ein April Scherz?

Edit: Okay, im Store ist es offensichtlich...
 
Ja, aber das Surface finde ich insgesamt schon ganz nice.
 
Absolut. Ich komm auch mit dem neuen Startmenü gut zurecht und trauere dem alten kein Stück nach. Im Gegenteil, ich hoffe man kann beim 10er das alte dann auch abschalten.
 
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Der Elka Synthex kommt 2015 wieder. Dürfte das erste Produkt der Elka/GEM reunion werden.
 
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Schon mal zur Einstimmung...


Wie abgefxxkt is' dat denn? :weird:

...musikalisch gefällt mir besonders die Stelle ab 0:26... :ugly:



Sinngemäss dazu ein Kommentar auf 'retrothing.com':
It might actually be a neat piece of equipment, but the demo presentation was not compelling.
1) demonstrator needs to be able to play competently
2) demonstrator should have *something* prepared, or at least be able to improvise something remotely interesting to listen to
3) warm up the unit before demoing it



...apropos: dir wird das auch gefallen:



Akai Timbre Wolf Might Be The Worst Analog Synth Ever


The massive 2015 NAMM Show is underway in Anaheim, California this week and analog synthesis is all the rage. While Moog and Korg are busy reintroducing classics from the 1960s and 1970s, Akai decided to step outside the box by introducing an all-new $499 4-voice analog synthesizer keyboard. Sadly, it's absolutely awful.

Let me rewind a bit. Last year, Akai introduced the $199 Rhythm Wolf analog drum machine. It received underwhelming press coverage, with weak drum sounds and an even weaker bass synthesizer voice that couldn't actually stay in tune across a couple of octaves. On the upside, it had a nice hands-on user interface and a quirky silkscreen logo of a wolf baying at the moon.

And now -- for reasons I can't quite grasp -- Akai has "unleashed" the Timbre Wolf keyboard. It combines four Rhythm Wolf analog synth voices in a single box. At this point, words fail me. Here's an incredibly uncomfortable-looking Akai product rep demoing what makes it so "special" on the NAMM floor:



The control panel looks impressive from a distance, but the four grey sections duplicate the seven very limited voice controls once for each voice. There is no ADSR envelope, only a decay knob. There is no LFO. No PWM. In fact, there is no useful modulation to speak of.

I would be surprised if this machine actually makes it into production. Remember kids, just because something is analog doesn't mean that it's desirable or non-cringeworthy.




:ugly: :twisted: ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
Der Timbre Wolf kann nun im Gegensatz zum Rhythm Wolf automatic tuning, und wenn man bedenkt, dass der Tom Cat keinen Bass integriert hat, wahrscheinlich eine gute Ergänzung mit eingebauter Tastatur. Und man bekommt einen polyphonen Bass! :hat:

 
Akai Timbre Wolf Might Be The Worst Analog Synth Ever


Also wenn es um unzuverlässige Stimmungen geht, scheint der Timbrewolf immer noch den größten Vintage-Faktor von allen zu haben. :D

Den Preis von $499 werden die mit einer derart negativen Reaktion nie im Leben halten können. Vermutlich geht er einen ähnlichen Weg wie der M-Audio Venom und wird früher oder später für $199 und darunter verramscht. Wobei selbst das noch recht hoch ist. Wenn (selbst nach einer Aufwärmzeit, die vor dem Video vermutlich nicht erfolgte) die Stimmung einfach nicht gehalten werden kann, dann ist das Gerät als Musikinstrument unbrauchbar und höchstens für SFX und atonale Drones interessant.

Schade, hätte ein wirklich interessanter Synth werden können.
 
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