also das hier is ausm Referenzhandbuch:
Example 2)
The MIDI Channel (Combi 31(2)c) of timbres 1, 2, 3, 4,
and 5 are set respectively to Gch, Gch, 02, Gch, and 03.
Their Status (Combi 31(2)c) is set respectively to INT,
Off, INT, Off, and INT. Assign arpeggiator A to timbres
2 and 3, assign arpeggiator B to timbres 4 and 5, and
check Arpeggiator Run A, B (Combi 05(6)a).
When the ARP ON/OFF switch is off, playing the
keyboard will sound only timbre 1. (Timbres 2 and 4 are
receiving the Gch, but they will not sound since their
Status is Off.)
When you turn on the ARP ON/OFF switch,
arpeggiator A will play timbres 2 and 3, and arpeggiator
B will independently play timbres 4 and 5. (Arpeggiators
A and B are triggered by note data received from any
MIDI channel of an assigned timbre. However, in this
example, they are being triggered from the Gch.)
When you play the keyboard, arpeggiator A will play
timbres 2 and 3, but only timbre 3, whose Status is INT
will sound from the keyboard. Similarly, arpeggiator B
will play timbres 4 and 5, but only timbre 5, whose Status
is INT will sound from the keyboard.
In this way, you can make settings so that a timbre is
silent when the arpeggiator is off, and sounds only when
the arpeggiator is on.
Versuch das einfach mal so einzustellen mit irgendwelchen fünf Sounds, dann wirds dir klar...
Wichtig ist, dass die Timbres, die auf "Off" gestellt sind den Sinn haben, dass sie im Prinzip den Arpeggiator steuern. Wenn im Beispiel ARP A nur Timbre 3 ansteuern würde, käme kein Ton, weil auf Kanal 2 keine Befehle gesendet wurden; wenn Timbre 2 auf "Off" steht, hört man es zwar nicht, aber dadurch, dass es auf "Gch" eingestellt ist, steuert die Tastatur ARP A, zu dem auch Timbre 3 zugeordnet ist, dieser wiederum ist nicht hörbar, wenn man nur die Tastatur spielt, sondern wird eben durch den Arpeggiator angesteuert...
Ich hab das Gefühl, dass ich das grade ziemlich unverständlich erklärt habe
, wenn dus nicht verstanden hast, frag einfach nochmal